12 juli 2019

Foodtips om niet bij te komen op vakantie

PowerSlim foodtips voor een slanke genietvakantie

Afhankelijk van de PS-fase waarin je zit, geniet je met volgende tips van een heerlijke vakantie zonder extra kilo’s.

VOOR HET ONTBIJT-BUFFET

–  Ik neem altijd enkele zakjes muesli mee. Aan ieder buffet zie je platte kaas/natuuryoghurt.  Zo heb je dadelijk al een kick-off aan proteïne en een verzadigd gevoel.
– Ook een perfecte keuze is een gebakken, gekookt of roerei. In sommige hotels bakken ze je deze a la minute en kan je zelfs groentjes eraan toevoegen. Als extra verwennerij kan je een schijfje hesp of wat gerookt vlees erbij nemen. Genieten had ik je toch beloofd!

Vermijden!

– Ook al is de geur aanlokkelijk, loop het ontbijt met de versgebakken broodjes, pannenkoeken, wafeltjes en gebakjes voorbij. Starten met een bom aan koolhydraten gaat je energieniveau tijdens de vakantie snel naar beneden halen.

Ik probeer aan de verleiding te weerstaan door me te visualiseren wat die croissant met mijn lijf doet. Had ik niet gezegd “bye bye lovehandles”? 🤔

VOOR DE LUNCH/DINER-BUFFET

– Zuiderse landen maken je het echt gemakkelijk. Keuze zat aan pure smaken van groenten in combinatie  met mager vlees en vissoorten.
– Schaal-  en schelpdieren zitten boordevol eiwitten en geven je een enorm verzadigd gevoel. Gezelligheid troef als je kan delen. Laat maar komen die fruit de mer, bij voorkeur met zicht op een prachtige ondergaande zon op het strand.

– Salades passen goed in het PowerSlim programma. Zeker als lunch een lekkere verfrissing op zwoele dagen.
Extra tip: laat de croutons/nootjes achterwegen en vraag eventueel naar olie en azijn ipv een dressing.

Opletten!
– Niets is zo verleidelijk als een buffet, maar het maakt het je niet gemakkelijk met kiezen. Hou er rekening mee dat vaak je ogen groter zijn dan je maag. Luister dus heel goed naar je maag en eet vooral niet met je ogen 😉. Met een combinatie van groenten + vlees/vis maak je de beste keuze.

VOOR ZOETEBEKKEN

– Ik beken – en wie me al even kent, weet dat ijs echt mijn grootste verleider is. Zeker op vakantie. Idealiter zou je als coach moeten zeggen “Nee je mag niet zondigen”. Maar komaan eerlijk, een jaar keihard werken en dan op vakantie niet mogen genieten van een ijsje? Dat kan ik niemand aandoen.

Je krijgt van mij 2 zondemomenten. Je mag ze zelf kiezen, maar je moet me 1 ding beloven: geniet er bewust van bij iedere hap.
Wat extra beweging tijdens je vakantie laat dit KH-bommetje wegsmelten als sneeuw voor de zon. En op andere momenten neem je een PowerSlim zoete snack 😉.

Voorzichtig met alcohol!

– Voor velen hoort bij vakantie ook alcohol. Maar hou er rekening mee dat dit vaak de grote boosdoener is op de weegschaal. Echt trek? Kies dan voor brute bubbels of rode wijn en geniet met mate. 🍷

TUSSENDOORTJES

– Ik raad je aan om per dag ten minste 2, liefst 3 PS momenten mee te nemen. Kies je voor de repen, steek ze dan zeker in je minibar om ervan te genieten zonder dat ze smelten.

– De droge koeken en wafeltjes van PowerSlim zijn handig op vakantie. En je gaat meer geneigd zijn om water te drinken. Hydrate that body.

– Afhankelijk of je met het vliegtuig of met de wagen reist, kan je ofwel de nootjes van PowerSlim meenemen of de chips. Hmm, ‘s avonds op je terrasje mijmeren met wat PowerSlim chips… heerlijk toch?

MOST IMPORTANT

Vergeet niet te genieten van je vakantie, je hebt het meer dan verdiend ⛱.

Bewegen hoort erbij.  Deze fijne beweegtips helpen je extra van je vakantie genieten.
> Move that body