01 oktober 2020

PowerSlim, gezond eten met het ganse gezin

3 tips om gezond te eten met het ganse gezin

Startende PowerSlimmers vragen me vaak “moet ik nu apart gaan koken voor mezelf en mijn gezin?”. Mijn antwoord: NEEN. Het programma van PowerSlim is zo ontwikkeld dat het je stimuleert om jezelf, maar ook je huisgenoten een nieuwe levensstijl aan te leren. En nee, dat wil niet zeggen dat je met zijn allen als konijntjes gaat eten, maar wel dat je bewust gaat kiezen.

Gezond eten is zeker geen synoniem voor rauwkost en droge voeding zonder smaak. Wel vergt het een aanpassing van je gewoontes. Bewuste keuzes maken. Door het visueel aantrekkelijk te maken, te variëren, een plan van aanpak uit te stippelen en vooral met de hulp van je huisgenoten wordt gezond eten een dagelijkse gewoonte. Zeg vooral yes tegen lekker eten en je lekker voelen in je vel.

Tip 1: Plan van aanpak

Als Powerslimmer hou je best rekening met wat je huisgenoten graag lusten en minder appetijtelijk vinden. Daarom start je met een plan. Stel weekmenu’s op, enkele voor de winter- en enkele voor de zomerperiode. In het begin kost dit wat tijd, maar eens je houvast hebt, ben je vertrokken en bespaar je massa’s tijd. Toen ik mijn weekmenu’s samenstelde vroeg ik aan mijn partner en kinderen welke groenten, fruit, vlees, vis, tussendoortjes ze graag eten en welke niet. Zo maak je iedereen happy.

Tip 2: Kies voor Pure ingrediënten

Gezond eten gaat vooral gepaard met pure ingrediënten. Alles wat niet puur is, zit vaak boordevol overbodige toevoegingen die ons lichaam niet nodig heeft, laat staan onze darmen. Bij pure ingrediënten hoef je er niet over na te denken of ze gezond zijn of niet. Ze zijn oh zo waardevol en vitaminerijk. Net wat je lichaam nodig heeft.

Ook voor kinderen is het heel belangrijk dat ze niet overladen worden met suikerbommetjes. Zorg ervoor dat ze hun energie halen uit pure, natuurlijke ingrediënten.

Schaf je leuke bewaarpotjes aan, zo bespaar je ook op het milieu. Een zelfgemaakte yoghurt met verschillende stukjes vers fruit (wij maken er meestal bolletjes van), eventueel aangevuld met enkele stukjes pure chocolade… Yummie, mijn kinderen zijn er verzot op.  Nog zoiets wat ze dolgraag mee naar school nemen, is een zelfgemaakte smoothie van diepvriesfruit. En wrapjes gemaakt van omelet en belegd met fijne vleeswaren, Philadelphia en stukjes komkommer worden hier ook gesmaakt. Voor mezelf voeg ik er dan nog wat extra salade aan toe. Ook restjes van de avond ervoor, zoals bv. een volkoren pasta met zuiderse groentjes met kip vinden ze lekker om als lunch mee naar school te nemen. Makkelijk toch als je goed weet wat je huisgenoten lekker vinden?

Als je het slim bekijkt en aanpakt, bespaar je heel wat tijd. Welcome me-time!

Tip 3: Maak het Slim

Als PowerSlimmer heb je keuze en variatie troef. Kies je voor een pasta van PowerSlim dan moet je niet dubbel koken. De pasta’s van PowerSlim zitten verpakt in zakjes die je gewoon meekookt met de pasta van je huisgenoten. En zo kan je dit ook doen met de wraps, een omelet, het brood of door gewoon slimme keuzes te maken. Groenten, vlees en vis zijn de hoofdrolspelers tijdens de lunch en het diner. Willen je huisgenoten toch graag extra koolhydraten? Je kan dit heel gemakkelijk aanpassen met je PowerSlim producten.

   

Nog een slimme truc: laat je huisgenoten meehelpen. Je minichefs vinden het echt geweldig om samen met mama of papa in de keuken te staan. Samen groenten en fruit snijden en klaarmaken is hier een reuzefijn gezinsmoment. Maar ook foodsharing vinden onze kinderen geweldig. Op vrijdagavond is het hier traditie om schaaltjes met hapjes op tafel te zetten. Denk bijvoorbeeld aan gevulde champignons uit de oven, olijfjes, mini kipsaté, scampispiesjes, kippenballetjes, mini pizzaatjes van courgette … bij ons verdwijnen de olijven het snelst, onze jongste is dol op.

Plan Puur en slim, het is zo simpel om van gezond eten een gewoonte te maken binnen jouw gezin. Het bespaart je tijd, geld en zorgt ervoor dat jij je lekker in je vel voelt en everybody happy blijft.