08 november 2020

Beweeg en PowerSlim. Blijf gezond en op gewicht.

3 beweegtips@home om je weer lekker strak in je vel te voelen

Het virus breidt weer uit, de regels zijn terug strenger, … de verleiding is groot om in je luie zetel neer te ploffen en wat te bingewatchen met een zakje chips om de emoties door te spoelen. Verdomme neen, kom nu uit je zetel en zorg dat die positieve energie en het lekker in je vel voelen de boventoon krijgt. Laat het beweegvirus positief aanstekelijk werken tot ook je gezinsleden meedoen. Want het laatste wat je wil, is deze winter extra kilo’s bijkomen door een sedentaire levensstijl.

Wetenschappers maken ons ook duidelijk dat bewegen enorm belangrijk is voor onze immuniteit. Daarom geef ik je graag 3 extra beweegtips om je snel lekker strak in je vel te voelen. Hup met die beentjes J.

Beweegtip 1: lunchwandelen

Thuiswerk is weer de norm. En ik merk bij heel wat PowerSlimmers dat tijdens het thuiswerken de druk nog hoger is. Beter en meer presteren! Maar dat moet je natuurlijk kunnen volhouden. Een burn out wil je nu zeker vermijden. Plan een lunchwandeling in. Win tijd en maak ‘s ochtends je lunch. Net voor je vertrekt eet je rustig, daarna maak je je hoofd even leeg en geniet je van de frisse buitenlucht. Wil je wat extra power geven aan je lunchwandeling, een Regi-ke in je oortjes doet wonderen. BTW, vergeet je stappenteller niet aan te zetten, zo zie je aook welk resultaat je bereikt hebt. Ook een tourtje fietsen kan heel ontspannend werken. En daarna zonder energiedip rond 14 u weer volle focus op het scherm. Niet alleen je weegschaal maar ook je werkgever tevreden ;-).

Tip van een PowerSlimmer: ook Podcasts doen het goed tijdens een lunchwandeling – ik luister zelf graag naar de Podcast van de Alfavrouwen en over persoonlijke ontwikkeling.

Beweegtip 2: creëer je eigen fitnessruimte

Eerlijk, ik breng nu persoonlijk liever geen tijd door in een fitnesscentrum. Zeker niet als je erna niet kan douchen. Hou je toch van wat cardio of krachttraining? Maak dan gewoonweg thuis je eigen virtuele fitnessruimte. Investeer in wat gewichtjes, een springtouw en een matje (in de Decathlon koop je die voor een appel en een ei) en laat je coachen door je digitale tv of laptop. Er zijn heel wat goede online trainingprogramma’s. Ik hou wel van de HIIT trainingen. Lekker kort, ideaal om in de ochtend je vetverbranding een extra boost te geven? Check ook zeker de websites van je eigen fitnessclub. Heel wat clubs bieden nu online lessen aan.

Tip van een PowerSlimmer: beweeg je niet graag alleen? Doe het samen met je kids. Er zijn leuke intensieve activiteiten die je bijvoorbeeld met Just Dance van Nintendo Swith kan doen. Ik kan het je garanderen: bewegen is dan dikke fun.

Beweegtip 3: Pomodoro moves

De Pomodoro moves zorgen voor een betere concentratie, efficiënter werken en meer verzetten op een dag. Hoe werkt dat? Gdurende 25 minuten focus je volledig op je scherm, dan neem je  5 minuten pauze en dit herhaal je 4 keer. Zo heb je 2 u zeer geconcentreerd gewerkt en tijdens de 5 vrije minuten neem je beweging. Dat kunnen 2 rondjes lopen zijn rond het huis, 5 x de trap op- en afstappen of een lekkere move doen op – wat dacht je – van de hit van het moment Jerusalema. Je kan al raden zeker wat ik doe? Yes, het laatste. In elk geval, je voelt je weer bruisen, de positieve vibes krijgen een boost en mijn stressniveau daalt drastisch. Op dagen dat ik bv. teksten voor sociale media schrijf en inplan, pas ik deze techniek vaak toe. Tot groot jolijt van mijn huishoudhulp, Gwendolyn.

Heb jij ook leuke beweegtips die je graag wil delen met andere PowerSlimmers? Stuur dan zeker een mailtje naar joyce@pure-skin.be zodat we het beweegvirus positief mogen verspreiden.

Wil je graag persoonlijk advies en begeleiding? Boek eens een vrijblijvend advies gesprek.

Boek jouw gratis online intake

Een adviesgesprek met bodyscan is kosteloos en volledig vrijblijvend. Vul jouw gegevens hieronder in én we contacteren je zo snel mogelijk!